03 februari 2012

Ergobaby performance


Den där grejen förut, som stötts och blötts, den som blev ja?
Efter att ha funderat som sagt, beslöt jag mig för att införskaffa en bärsele nu 
 istället för om fyra månader. 

Alltså med tillhörande spädbarnsinlägg.

Tiny lirar inte med sjalen, vilket jag helt enkelt får svälja. 
Men eftersom hon vill bli buren och jag vill att hon ska bli det, 
ville jag prova selen på en gång.

Toppdrag! 

Hon blir inte alls lika varm som i sjalen (och inte jag heller).

Ergobaby performance recension:

Lättviktare. Väger knappt nånting i sig själv.
Lätt att själv knäppa på och av.

Spädbarnsilägget är tjockt och mjukt, utan att för den skull bli onödigt varm.
Stödjer nacke och rygg på ett mycket bra sätt, så även en svag spädis kan sitta upprätt utan att sjunka ihop.

Än så länge har vi bara provat den litegrann härhemma, 
men liten verkar ge den godkänt och har sovit ca en timme i den.

Nästa steg blir att prova den med ytterkläder.

1 kommentar: