09 mars 2012

Ojojoj

Jag glömde helt bort att blogga om gårdagens utveckling.
Barnvagnsmaffian agerade tappra soldater och gav sig på Gröna milen trots snöstorm.

Elsa var inte helt med på noterna, vilket jag förutsett och tagit med selen som hon istället sov i ca 3km.
När jag sen tyckte att det var lite för halt = lite risky med selen, var det snabbt kört igen. Då hade vi knallat på i nästan två timmar och eftersom hon vaknat två gånger var hon såklart gluphungrig...

Tur då att mammorna är så himla gulliga att de tar vagnen sista biten hem, medan jag försöker trösta en allt ledsnare bumbibjörn, och dessutom köper upp lunch till mig.

Tack!

Så lunchade mammor och bebisar uppe hos oss (skämdes lite eftersom det såg ut som om ett gäng mandriller på tjack, blivit osams och gått lös på inredningen här hemma).



Dagen avslutades med badkarsbad för mig och Elsa för andra gången.

Hon gillade det verkligen!

Sprattlade med benen så det plaskade och flämtade som en liten hundvalp (som hon gör när hon blir uppspelt, till exempel när hon vaknar mitt i natten på tokbra humör och inser att hon lyckats väcka endera förälder)

1 kommentar:

  1. härlig utveckling av sugig morgon! Det blidde ju jobb för våran bästa Maria på söndag, men vi kanske ses på måndag!jag skulle gärna vilja se när elsa flämtar som en hundvalp! det låter fantastiskt sött! hoppas ni har en toppen fredag<3 puss J

    SvaraRadera