30 juni 2012

Systerdag

Sovmorgon idag. Tanken var att vi skulle till Peace & Love idag med, men efter att ha brunchat med pappa, Dan, syster och Chris, drog det hela ut på tiden så pass att vi tog en promenad med hunden istället.

Nu har gänget dragit till Borlänge för kvällen, liten sover och jag chillar i soffan. 

Jag hoppas verkligen hennes små tänder tänker behaga komma upp snart. Hon dräglar så hon får kväljningar och nu på kvällen kräktes hon upp all kvällsgröt över hela mig. 

Som pappa sa, hade det varit intressant om det hänt innan jag blev mamma. DÅ hade vi garanterat kunnat få se en spektakulär uppvisning i kaskadkräkandets ädla konst. Nu satt jag bara lugnt och väntade på att hon skulle kräkas klart, så vi kunde klä av oss och duscha respektive bada av oss spektaklet.

Hon verkar i åtminstone inte sjuk eller hängig på minsta sätt, utan jag är övertygad om att det var dräglet som urartade när hon gnagde på mitt finger. Att hon dessutom var proppmätt och nyäten hjälpte väl, så att säga, till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar