19 juli 2012

Husliga


Brödut

Idag har vi, för vad som känns som första gången på länge, bara varit hemma tillsammans.
Vi har lekt, myst, promenerat till ICA med liten, städat och bakat bröd.

Premiär för brödbakningsmaskinen (i alla fall hemma hos oss) och vi har alltså nu bröd i kubik.

Imorgon ska jag förhoppningsvis vara ifrån min dotter hela eftermiddagen.
Det känns både och.

Det ska bli otroligt skönt att bara vara majfluga, och heeelt fantastiskt kul att bli bortskämd på mammafest med pedikyr och poolhäng. 
Men.
Min bebis då?

Hon har naturligtvis en fullt kompetent pappa, som såklart är kapabel att hålla henne vid liv under tiden. Men tänk om hon blir ledsen? Tänk om hon vill ha sin mamma? Tänk om, tänk om...

Det är bara en kvart bort. Ändå tror jag det är värre för mig än det är för henne...

1 kommentar:

  1. Ha det så skönt älskade dotter - det är du väl värd, njut. Elsa har det bra hos bästa pappan

    SvaraRadera