15 juli 2012

Söndagsmorgon

Äntligen verkar nattåterfallen vara över.

De senaste tre nätterna har hon knappt kunnat sova alls, vaknat ledsen flera gånger varje natt (annars brukar hon bara pipa till för att tala om att hon är vaken och vill tutta lite för att somna om) och fastän hon legat mellan oss i sängen har hon inte kommit till ro utan att amma.

Att amma nätterna igenom har vi provat förut och det blir inte bra varken för mammasömnen eller bebismagen. Natten till igår, satt jag upp i sängen med liten i famnen, och sov så i ett par timmar för att hon (och jag) skulle få lite sömn i alla fall.

Hon visar tydligt att hon irriteras av nånting i munnen, så även om inga tänder dykt upp gissar jag att det rör sig därunder tandköttet.

MEN, alltså, inatt har hon sovit som vanligt. I sin säng. Hela kvällen på en nattning dessutom.

j

Nu har vi ätit frukost och lekt lite, så lillepels kör förmiddagslur och jag sportar soffa, makens lynyrd skynyrdtröja och en kopp kaffe.




I eftermiddag planeras grillning med föräldragruppen, så jag hoppas vädret tänker muntra upp sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar