08 augusti 2012

Träningspass 1


För att träna på stakning, hade vi en idé om att "jaa, vi kör på rullerblejds nu innan snön".
Hur svårt kan det vara? Så kan man öva på rörelsen, komma ut, kanske ta med vagnen osv osv...

Här nedan, ser ni hur glad i hågen jag snörar på mig grillorna. 

Vad ni inte ser, är hur jag efter ett första par kaxiga skejt, kommer på att jag inte har en jävla aning om hur man får stopp på skiten. 

I lagsam takt rullar jag, medan maken skriker att jag ska sätta fram hälen 
(sätta fram hälen, lyfta fotjäveln, åka till månen = typ lika enkelt), 
allt närmre den första korsningen.

Ser bilar. 
Ser korsningen. 
Rullar på i samma takt.
I sista stund får jag tag i en stolpe och undviker därmed katastrof.

När jag blir rädd, blir jag arg.
Ilsket svärande och muttrande, blev det ändå en tur till Hovslagarvägen 
och lite fram och tillbaka med bromsträning där. 

Arg arg arg.

Min älskade make, skrattade så han nästan kissade på sig, men stod ut med sin ilskna fru som talte på sjömäns vis om att det nu fick vara nog (hela tiden) och hur hatet för rullskridskor var ogreppbart.


Hemma, svidade vi i alla fall om och fortsatte promenera ett varv runt stadsberget istället.
Det räknas, och alla är nöjda och glada igen.

Om jag ska rullskridska igen?
Ja, jag måste väl.
Och jag kommer vara fly förbannad då också...

8 kommentarer:

  1. Asså fy fan, haha.

    SvaraRadera
  2. ha ha mamma såg hela kalaset när hon åkte förbi och pratade med mig i telefon samtidigt, så hon skrattade och jag med. På ett snällt sätt:) puss sötnos! och jag är säker på att du såg cool ut med! / julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Semicool... med kanske mest betoning på semi... ;P

      Radera
    2. ha ha, tur att du har coola kompisar (speciellt som mig) som hjälper upp din coolhetsfaktor när sådant här inträffar!:)

      Radera
    3. verkligen tur... hur hade det sett ut annars? har ni flyttat? puss

      Radera
    4. jag vågar inte ens tänka på hur det skulle se ut annars!:) vi kommer nog att ta över huset från 1:a oktober, eventuellt 1:a september men det är inte så troligt, och flytta in i slutet av oktober tänkte vi!:) oj va mysigt det vore att fika inom kort! massa kramar

      Radera
  3. Säg dig faktiskt båda gångerna. Första gången måste ha varit sekunderna före du fick tag på stolpen och jag svängde ner mot taxiplanen.Du såg betydligt nöjdare ut när det bar iväg på promenad senare. / Benita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha näääe.. skämmigt värre. Nåväl, jag bjuder på den. ;P

      Radera