22 september 2012

Regn...

Grådaskigt regn och snålblåst, fick oss att klä lilling i stickat 1985 från topp till tå och bila bort till frukosten.

Myste och lekte en stund, innan det var dags fö ny release på Bodycombaten. Kul pass, lite trixigt och träningsvärken från i torsdags var skoningslös men roligt.

Annars har det mest hårdsoftats inomhus med sällskap av Martin.

Och nu är det nu. Lördagkvällarna är inte vad de varit och jag lägger ner aktivitet "Nickatilltusengångerisoffan" och går och lägger mig.

Nån gång ska jag lägga upp Elsas favoritbilåkarbok, men inte idag.

God natt!

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad tycker du om bilstolen? Axkid är det va? Vi har babyskyddet men funderar på steg två till vintern..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt nöjd. Tycker hon sitter bra i den, och med maxlutningen kan hon tom sova utan att huvudet trillar fram. Hon har gott om plats, och det är enkelt att justera bältet efter klädsel iom att man drar åt det varje gång.

      Vi bytte ganska tidigt eftersom hon inte gillar att åk bil, och det har blivit lite bättre. Sen om det beror på att hon är större eller mer plats, vet jag iofs inte...

      Det enda negativa kan jag tycka var att bältets "plattor", de som sitter på axlarna, känns lite breda när de ör så små. (får lite märken på halsen tex) men det verkar som att det är något de växer i. För jag upplever att hon bara sitter bättre och bättre i den.

      Den är dyr (vi köpte vår för 4000:- på lekia) men jag upplever att den är högre i ryggen än många billigare varianter, så det innebär ju att de kan ha den längre (den går att vända också) så då kanske det går på ett ut mot att köpa en ny sen igen...

      Radera