31 oktober 2012

Babycafé

Det är bara att inse att lillingen börjar bli så pass stor att hon kräver lite mer stimulans än att bara leka hemma med sin mamma.

Tur då att det finns babycaféet.
Det enda negativa är att det (för tillfället ska jag säga) ligger lite mitt i förmiddagsluren. 
Men en dag i veckan får det vara värt att rucka lite på rutinerna, och när man ser hur roligt Elsa tycker det är blir det ännu mer värt det.

Åker rutschkana med fröken Rita.

Hon känner igen sig nu när vi kommer ner på rätt gata, och börjar redan i kapprummet att "tjoa" och peka, och kryper före halvvägs in i lekrummet. Halvvägs, tills hon är säker på att mamman är med. Då blir det fart.

Nu sover hon i alla fall gott i vagnen.
Häromdagen fick hon en åkpåse av sin farmor, som hon verkligen gillar.

När vi gick från babycaféet efter att ha lunchat, gosade hon ner sig i fårullen och somnade nästan på en gång.

Tack farmor!
Nu sover hon nere i trapphuset (och jag har lunchat mig själv och tänkte försöka plocka lite under tiden) och jag kan verkligen sakna att inte kunna låta henne stå ute och sova. 

Igår sov hon i en och en halv timme på förmiddagen när hon fick stå ute hos Oma&Opa... och det märks tydligt att hon sover mycket bättre i frisk luft. Men jag kan inte gärna lämna henne på Åsgatan, och även om jag ofta strosar runt med henne tills hon vaknar av sig själv, har jag faktiskt mer att göra än att vanka varv på varv runt stan i timmar varje dag...

Nåväl, slutklagat. Nu ska jag köra om tvätten jag glömde i maskin igår. Grattis och hej.

2 kommentarer: