12 november 2012

Fyfan vad bra jag är idag!

Idag, den tolfte november 2012, lägger vi alltså i en högre växel med förberedelserna inför klassikern.

Och jag klappar mig själv, hårt och länge, på axeln efter att ha tagit mig runt 2,5km kuperat spår på stadsberget. 
MED TRILLEN!

Den ni.

Jag erkänner villigt att det inte gick särskilt fort i uppförsbackarna (långsammare än vanligt alltså). Men jag stannade inte. Vissa backar tog jag långa utfallssteg istället för att jogga uppför, och en backe är helt enkelt för brutal (både lång och brant) för att kunna göra annat än gå. 
Med vagn, that is.

Men det kändes riktigt bra, och jag hade absolut orkat ett varv till.
Dock fegade jag ur. Lite för att inte gå ut för hårt första gången. Men mest för att lillingen såg ut att börja vakna. 

(Hon sov dock vidare hela vägen hem plus en stund till utanför Oma&Opa, dit jag knallade vidare för att slippa ställa in henne och väcka henne för tidigt. Så jag hade lätt hunnit ett varv till.)

Den här veckan är målet 5km joggning.
1pass crossfit.
1 gympass - ben.

Nästa vecka är målet 7,5km joggning.
1 pass crossfit.
2 gympass - rygg + axlar.

Ska skriva upp ett längre träningsupplägg, så får vi se om det kanske går att göra något roligt av det här på bloggen.

Förutom det slog jag mastodontrekord på Bejewled Blitz igårkväll.


ROCK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar