14 december 2012

Men skapandet då?

Småknytt, storknytt och oknytt... 
Det blir kanske inte så mycket skapande nuförtiden, men jag kan verkligen längta tills jag och Elsa kan bygga sagor tillsammans. Tills vi kan gå ut i skogen och leta trollspår. Tills hon kan berätta om sina drömmar, fantasier och trollerier så jag förstår.

Om jag kan, ska jag verkligen försöka skriva ner det hon säger. Kanske skulle det gå att skriva en historia om hennes väsen. Forma berättelser kring vilka de är, vad de gör och vad de säger...?

Vore inte det spännande?

1 kommentar:

  1. Det är en kanonidé. Önskar att jag gjort detsamma med dig och Jessica. Kan väl bidra med en rolig anekdot i alla fall.
    När vi var ute och åkte bil såg Therese en löpare i spåret på Brunnsjöberget (med lätt ansträngt ansikte) T: varför springer han
    Jag: han tycker vär det är roligt
    Efter en stunds tystnad.. T: varför skrattar han inte då.. ;-)
    Kram från far

    SvaraRadera