06 december 2012

Tillbaka!

Nu börjar det likna någonting. Gick och lade mig 18:30 med Elsa, som tyckte det var för tidigt, och knölade således till kvart över.

Därifrån sov vi i alla fall ända till 06 i morse. Välbehövligt.

Idag känner vi oss lite mer som människor. Men vi vuxna har träningsvärk i trötta kroppar och diafragman känns typ som när man fått barn - dvs modell gammal ballong.

 Men vi lever. Och Elsa verkar ha klarat sig med helveteskvällens sprutbajs (detaljer jag vet, förlåt) och vår värsta mardröm - att det skulle bli lika illa för henne, verkar inte besannas den här gången i alla fall. Tack. Tack tack tack.

Nu håller vi oss borta från folk ett tag till. Men jag tror lillingen måste ut en sväng under dagen för att inte krypa ur skinnet... 

DOCK lovar jag att vi ska gå så vi inte möter någon. 
Folk vet kanske inte att magsjuka fortsätter smitta 48 timmar efter sista kräkan. 
Det är synd. 
Eftersom det sprider sig som en löpeld och dessutom tar om. Dvs man blir inte immun mot kräksjukan bara för att man haft den! 

Väldigt viktigt.


Nu har vi läst tidningen i alla fall, och ja just det. Det positiva är att när dottern hade tråkpanik under hela dagen igår (värdelösa föräldrar) passade hon på att ta sina första steg...

1 kommentar:

  1. Jag såg filmen på henne när hon gick! Hon har blivit så stor, söta barn! Ta hand om er. PUSS

    SvaraRadera