29 december 2012

Vissa dagar...

Usch, idag har jag varit en riktig surhagga.

Lilling vaknade 03:17 inatt, och lyckades inte somna om förrän halv sex.

Det menas med att jag inte heller gjorde det.

Naturligtvis älskar jag mitt allt precis lika mycket oavsett hur hon sover, men två timmars klätter, kläng, nypas, rivas, tutta, byta tutte, byta sida, byta tutte men ligga kvar på samma sida, tvärtom, ligga raklång på mammas mage, huvudet upp, fötterna upp, sparka på revbenen osv osv...
En av mina favoritbilder på oss. Älskade kryp.

KOM IGEN!?!

Efter att ha gått upp en sväng, bytt blöja och druckit lite vatten somnade hon i alla fall och sov till halv nio.

Jätteskönt, förutom att det helt fuckar upp resten av dagsrutinerna, så hon bara sov en knapp halvtimme på hela dagen istället.

Jag klarar mig utmärkt på den sömn vi får. Den är inte så sammanhängande som innan barnet kom in i bilden, men jag lägger mig tidigt (och extremtidigt någon kväll ibland) och så klarar jag mig fint.

MEN, det finns inga reserver.
Så när det blir så som inatt är jag heeeelt paj.

Nu sover hon i alla fall, och jag ska nog gå och lägga mig snart jag med.

Slutgnällt och snark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar