21 februari 2013

Snart smäller det!

Tre dagar kvar.

Fyfan vilken nedräkning. Jag kolhydratsladdar, dricker vatten, och försöker vila så mycket som möjligt med bara vagnpromenader.

Idag nervöspackade jag skidkläderna. Det är många lager som ska med, så för att vara säker på att jag kom ihåg allt - klädde jag på mig hela munderingen.

Lager 1
Funktionsstrumpor. Och funktionstrosor (men de kommer inte på bild.
Svalkar och leder bort fukt. 
Mina pjäxor är så otroligt varma, så det viktiga blir att inte bli blöt.

 Tightytight underställ. 100% merinoull. Håller temperaturn och leder bort fukt.
Blir dessutom inte kallt, trots att man svettas in det.

 En halsdukshuva som täcker hals, haka och öron.
Och lite extra stöd och värme till knäna.
Och så mina mammelucker. Mina fantastiska, älskade mammelucker.
De skola värma min akter i alla väder. Mitt bästa köp någonsin tror jag...

Och så skidjacka och skidbyxor utanpå det.
Ser ut typ såhär.
En extra fleeceväst utanpå det - till kylig morgon och eventuellt kylig eftermiddag.
Lätt att ta av eller på vid behov, och lämna till päronkontrollanterna längs spåret.


Varm fleecetröja till starten.

Och slutligen mössa och två par vantar.
Ett par tjockare till morgon och eftermiddag, samt ett par tunnare till dagens mildare timmar.

Ja just det, förutom det - packas extra jacka i händelse av nedblötning.

Herregud vilken materialsport. 
Och då har jag inte ens nämnt skidor, stavar, pjäxor, bindningar, midjebälte och diverse förtäring under loppet....







7 kommentarer:

  1. Lycka till, du är så duktig. Snyggt Ullmax ställ äger ett likadant själv, mycket bra. Jag åker Kort Vasan imorgon och skulle aldrig orka det riktiga loppet. /Benita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till själv!! Kortvasan är betydligt längre än Ingenvasan. =) Hoppas vädret är med er.

      Radera
  2. Jag åker Ingenvasan och är grymt imponerad av er som bara tänker tanken på längskidåkning:)
    STORT lycka till! /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du är ju så grym på så många andra sätt. puss fining och tack! =D <3

      Radera
  3. Lyyycka tiiiill!!!! Jag hoppas du vinner!! Klart du vinner, du har ju liksom munderingen för att bara svisha fram!! Hejja hejja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha kommer jag i mål, är jag glad. Kommer jag i mål på tio timmar eller mindre, är jag lyrisk. Men vinner...

      Tack hursomhelst. ;)

      Radera
  4. HEJA HEJA HEJA!!!! tänker på dig och hejar hemifrån!
    massa kramar/Julia

    SvaraRadera