04 mars 2013

Huvudbry och bestlutsångest

Ok, this is the såkallade deal;

Vi har inte överdrivet mycket slantar för tillfället.
Jag betalar ganska många av de få vi har, till ett gym.

Ett gym dit jag knappt har tid att gå - iom att jag hittills har tränat skidåkning när tillfälle getts.

Nu är det ju dags för nästa kapitel, cyklingen, och tanken är väl att jag ska träna spinning tills barmarken infunnit sig. MEN jag skulle tjäna enormt mycket pengar på att avsluta nuvarande gymkort, och istället bara köpa spinningklasser hos en annan förening...

Jag misstänker ju dessutom att jag, så snart säsongen börjar, kommer att cykla utomhus till största delen...

Kanske kan jag då till och med köpa ett tiogångskort för motsvarande en månadsavgift och klara mig med det...?

Egentligen är väl det största "problemet" att jag gillar mitt nuvarande gym.

Och det är ju enkelt avhjälpt genom att återuppta ett medlemskap i höst, när cykel-, simnings- och joggingsäsongen är över.

Ja, genom att skriva ner det såhär, verkar det vara den egentligen enda vettiga lösningen. Så så får det bli.

Hej på ett tag gymet, jag går och säger upp kortet redan i eftermiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar