10 augusti 2013

Ekvationen?

Kanske är det så, att de som bloggar, har barn och tränar - inte jobbar?
Kanske är det så, att de som bloggar, har barn och jobbar - inte tränar?
Kanske är det så, att de som bloggar, jobbar och tränar - inte har barn?

För jag får inte alla fyra att gå ihop.
Adderar man dessutom en make och därtillhörande kärleksliv...

Jag jobbar, lattjar med lillingen och försöker springa så mycket jag kan.
Det lämnar noll av mig över till bloggandet. Noll intresse. Noll inspiration. Noll motivation.

Lilling börjar gå från bebis till barn. Skaffar sig integritet. Som vi vuxna måste värna om.


Jag tränar inför Lidiingöloppet, men vi får se hur bloggandet ter sig framöver. Kanske är det ett kapitel som helt enkelt gått ur tiden...


2 kommentarer:

  1. Åhhhh vad du inte är ensam. Jag skiter ibland ( ganska ofta) i min blogg. Håller liv i den för min skull. Orkar/har du inte tid så skit i den. Den behöver inte vara konstant, det är däremot livet, så jag tycker inte du ska känna stress/press eller ångest över bloggen. Skriv när du känner för det och skit i det annars.
    Varm kram

    SvaraRadera
  2. Full förståelse men vi kommer att sakna alla härliga bilder och goa kommentarer. Ibland måste man prioritera hårdare än man själv egentligen vill, försök då att prioritera det du tycker är roligast. Massa kramar far

    SvaraRadera