09 augusti 2015

Leka tiger

Det kommer kanske inte som någon nyhet för många, att sommaren haft en del regniga dagar.
Jag vet inte hur många gånger jag hört att "semestern varit bortkastad" eller att "sommaren är förstörd" eller till och med "hade lika gärna kunnat jobba".

Jag måste ändå säga att jag inte har någon som helst förståelse för det.
Javisst, det är skönt med sol och värme. Jag älskar att bada - men gör det helst inte när temperaturen är under 20. Jag har inga problem med värme, och njuter verkligen av varma, ljusa sommarkvällar och håller med om att förra årets sommar var den härligaste på länge. Reser gärna till värmen osv osv...

Men om jag hängde upp njutningen av ledighet på vädret - skulle jag antingen behöva flytta till ett land med stabilare väder, eller skrumpna ihop till en surbesk lort.

För även om det regnar - är vi ju lediga! Tillsammans!
Även om det regnar hela tiden, är vi ju lediga och fria att göra vad vi vill tillsammans.

Precis som all högt skattad ledigtid resten av året. Efter jobbet. Kvällar. Helger... 

Det är en svårbemästrad konst att uppskatta ledigtid som inte är lika lång/varm/solig/bra som förväntad - men det är en konst värd att öva på. 

Det är ju det som är livet ju, det kan vi inte sura bort...

Livet = 80% inställning 20% förutsättning
Jag övar varje dag på att spela de kort jag fått på hand, så bra jag kan.


Regniga sommardagar kan man till exempel leka tiger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar