26 december 2011

Juvlen 2011

Hoppas alla har haft en fin jul, för det har verkligen jag.
Nedan följer en rapport om årets julfirande för den som vill veta.
Dagen började med att vi sovmorgnade oss ordentligt, och jag tror aldrig jag har festfixat mig så snabbt någonsin.

På förmiddagen (dvs i princip direkt vi vaknat) bar det av till julbord nr 1 hos svärpäronen.
Det är verkligen värt att inte äta någon julmat före faktiska dopparedan, för det är riktigt gott när man inte ätit det på ett år. 

Pappa och Jag
Lite julmat, gofika och paketöppning. 
Jag och Lernie fick matchande flanellpyamasar. 
Ser med förtjusning fram emot sommar i Floda när vi kan strutsa runt och se likadana ut.

Modellen var dessutom såpass genialt konstruerad att knappar fram gör att även pregosaurusar kan bära dem utan några som helst problem.

Därefter drog Kristofer till sitt arbete och jag fick skjuts tillbaka in till stan för nästa firande hos mina föräldrar. Lillasyster, farmor, farfar och Dan fanns också på plats. 

Precis som det ska vara.

Ännu mer god mat, fika, jellybeans och choklad. (Behöver jag säga att halsbrännan den natten hade kunnat tända eld på surved?) Och förstås paketöppning. 

Farmor och Jessica

Jag känner att jag inte kan få fram hur tacksam jag är för allt jag får.
Det är ingenting jag tar för givet och jag blir alldeles tjock i halsen över hur ofattbart lyckligt lottad jag är. 

Jag och farfar hade dessutom en ingående teori om hur det skulle vara om han också var på smällen, och Tiny således skulle bli äldre än sin morfars bror...

När älskling kom och hämtade mig efter jobbet var jag heeelt slut. Däckade i princip direkt (körde vakenvila/vankarunt/pusta/dregla av halsbränna mellan 03:30 - 06-nånting) och sov sen till halv 11.
Upp, julbordade oss tillsammans med Oma och Opa och sedan lämnade maken av mig hemma när han återigen drog till jobbet. 

Resten av dagen spenderade jag i min nya flanellpyamas. 



God Jul!

1 kommentar: