14 juni 2012

Bakåtvänd joggingvagn?

Alltså, finns det ens? Och om det inte gör det (vilket det inte verkar som) hur konstigt är inte det egentligen?

När vi nu bytt till sittdelen, har vagnen fått en helt annan hanterbarhet. Den har blivit mycket lägre, och således är den mycket mer tungstyrd än med liggdelen.

Därför har jag nu börjat kika så smått på en joggingvagn, och blev jätteglad när det ett tag verkade som att det skulle gå att få tag i en för några hundralappar. Problemet är bara att alla är framvända...?

Alltså om vi åsidosätter hela diskussionen om framvända vagnar överhuvudtaget (plus att allt dessutom strömmar på i en ännu snabbare takt än vanligt, är det ju galet opraktiskt?

  1. Jag ser inte barnet
    (och kan alltså inte se om det somnar/är missnöjt/har solen i ögonen/vad som helst)
  2. Vinddraget kommer rakt framifrån på det oskyddade ansiktet.
  3. Alla eventuella kryp/mygg/damm slussas också på ett händigt sätt rakt i ansiktet på liten.

Njae.. hittar jag ingen bakåtvänd vag, så får det nog vara tror jag...

2 kommentarer:

  1. jag har itn evänt vår emmaljunga ens :) tycker hon hamnar så långt bort och man har ingen kontakt alls utan går där i sin egen värld å där framme sitter K lixåm. har haft den vänd men vände tillbaka efter 10 minuter.
    har en framåtvänt sulky och en framåtvänd brio sitty dock, men där känns det mer naturligt, hon är närmre på något vis, kan inte förklara men det känns bra. men sittdelen på stora vagnen är och förblir vänd mot mej :) - av trevlighets-skäl :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alltså jag fattar öht inte varför vagnar för så små barn ens tillverkas framvända? Det är ju inget nytt påfund liksom... Men särskilt då vagnar som är byggda för att kunna gå lite lättare och fortare. Hur tänkte man då??

      Radera