10 augusti 2012

Fredag var det visst?

Håhåjaja det är visst fredag idag igen.

Maken drog iväg på fisketur idag, så jag och lillepels har haft dagen för oss själva. Vi hade en fasligt mysig förmiddag och lunch. Sen började kampen för sovstunden efter lunch...

Tydligen finns det inte en chans i helvetet att bebisar somnar i vagnen. Tro mig. Jag gav det en ordentlig chans. Men det behövs en patte (helst två, så man kan pilla på den ena under tiden man tuttar) för att komma till ro och somna...

På eftermiddagen bestämde jag mig ändå för att prova ta en biltur med henne själv, så vi åkte till Säter och Farfar en sväng. Fina farfar, bjöd på hembakt och korv med bröd...

Nu är madame lycklig igen efter ett kort utbrott. Det tog nämligen alldeles för lång tid att få av sig kläderna och komma i badbaljan, och kvällsbadet är kanske den roligaste grejen på dagen.

Kanske lortar hon ner sig nu med flit bara för att få bada så ofta som möjligt...?

Det är i alla fall svårt att komma ihåg hur jobbig hon kan vara när man hör hennes kluckande skratt utifrån hallen när hon plaskar ner pappan så han kommer ut blötare än det badande barnet... älskade skrot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar