19 september 2012

Glest

Har varit glest mellan inläggen nu ett tag. Det beror mestadels på att Elsa börjar bli så pass stor att hon inte går med på att jag sitter vid datorn när hon vill leka. Så vad gör jag? Kapitulerar för min björngudinna och ligger på golvet istället.

Vi leker nästan hela dagarna, och jag älskar det. Hon har börjat sova bättre på nätterna. Vaknar kanske en gång i timmen på kvällen tills jag går och lägger mig. Då tar jag över henne i vår säng och så sover hon som regel 6 timmar (till halv fyra/halv fem) sen lite oroligare fram till 6-7 då vi går upp.

Äter som en mindre ponny och tycker om det mesta som serveras. Igår gjorde jag succé med Sejfilé i äggsås med potatis, och det känns så bra på ett helt nytt sätt när jag kan servera mitt barn mat som hon slukar, smaskande och "mmm"-ande.

Vi var på babysim igår också, och lilling har lärt sig hålla andan när man häller vatten över huvudet på henne. Jag är så löjligt stolt över henne, inte bara för prestationer, utan för att hon är hon. Den mest fantastiska lilla mirakelElsa i universum...

Idag stod babycafé på schemat, och leken fortsatte sedan hemma hos oss när Alvin och Martina följde med hem efteråt. Lättvaggade somnade båda två i varsin mammafamn och laddade om för ännu mer lek innan de for hem.

Efter att ha nattat henne nu, och hon somnat så lugnt och fint slog mig tanken... Vissa dagar, idag, vill jag ha en till..........

3 kommentarer:

  1. JA! en till en till!!!:) puss julia

    SvaraRadera
    Svar
    1. skaffa tusen st bebisgossasar! more gossasisasersa to the world

      Radera