05 oktober 2012

Crossfit


Att säga att det är roligt med crossfit, är i dagsläget direkt lögn.

Men det är galet effektivt, och det är så jävla lämpligt (ursäkta franskan) som uppbyggnad, men mycket basövningar, styrka och uthållighet.

Men jag är sjuuuuuhuhuhuhuhuuuuhuhuhuuukt svag. 

OCH har värdelös teknik, allvarliga smidighets-/koordinations-/rörlighetsproblem 
och tar tvärslut på en gång.

Inte direkt, nej, långt ifrån akrobatisk, vill jag lägga till listan.


Dessutom kan jag inte göra riktiga burpees (ska vara typ som att hoppa ut i en armhävning - hoppa jämfota fram mellan händerna och göra ett upphopp). Utan det blir någon slags halvklättring ner och detsamma upp. (Man slår, som synes, i knäna en del.) 

Men det här är inget gnällinlägg.

Jag är mycket nöjd med min prestation igår.
Jag kommer bli bättre.
Starkare.
Rörligare.
Uthålligare.

Jag ska lära mig göra riktiga burpees.
Och jag ska bli riktigt jävla bra på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar