08 februari 2013

Pucko!

Glad i hågen packade jag mig själv, skidorna, pulka och lillingen i bilen och gav mig ut på Brunnsjön.

Det sista jag gjorde igårkväll var att kolla spårstatusen, och nya spår var dragna under gårdagen. (I förrgår alltså.)

Det jag kanske borde ha kunnat räkna ut, var väl kanske att om det snöar och blåser en hel dag (igår) blir spåren på en sjö snabbt obrukbara. Typ försvinner helt.

Så de enda spår vi hittade var efter vargtassar, men de är skitsvåra att skida i.

Lillingen däckade i pulkan innan jag ens fått på mig skidorna, så tro mig, jag försökte verkligen åka ändå. Men med dessa smala skidor funkar det helt enkelt inte.

Major fail.

Dock gav jag mig på utmaningen att flytta sovande barn från pulka till bilstol (så kan jag åtminstone sitta varmt och vänta på att hon vaknar) och LYCKADES!

Så då blev det i alla fall ett blogginlägg. Så aktuellt det kan bli.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar