13 februari 2013

Utskälld

Idag var i ut på sjön hela familjen. Vuxna på skidor och lilling i skidpulka.

Efter några kilometer möter vi en ilsken man på skidor som gormar åt oss (jo gormar) att vi ska ge fan i att dra pulka. I skidspåren.

Jag svarar att det är ingen fara, den ligger ovanpå, så den förstör inte spåren. Se själv...

Mannen går i taket. Hasplar spottfräsande ur sig att han både dragit spåren och faktiskt tävlar i skidåkning. Friskt kryddat med diverse svordomar av blandad karaktär.

När jag plockat barnet ur pulkan (hon vaknade av hans gafflande) och får honom att höra när jag säger att vi ska åka bredvid spåret, lugnar han sig så pass att han även hör att jag ber honom titta på spåren efter pulkan för att visa på vilket vis jag förstört dem.

Han tittar (äntligen) och säger "jaha? Men det syns ju inte alls. Då får jag ändra mig."

....

Jag förstår mer än väl att han blir irriterad när han tror att folk förstör spåren han dragit. Ideellt. För folk förstör spår. Idag hade ett gäng sköningar borrat x atal pimpelhål MITT I SPÅREN?! Och folk går, kör skoter och förstör i största allmänhet.

Men för att hålla lite trevlig stämning i spåret, kanske man kan se efter om spåren blir förstörda, innan man flippar helt och närapå drar på sig en hjärnblödning...?

Nåväl, nu fick vi i alla fall "tillåtelse" att fortsätta köra i spåren med pulka . Så imorn drar vi nog en repa till.

Dessutom var det sjukt längesen jag fick mig en sådan lusläsning, så det var ju ehm... uppfriskande.

3 kommentarer:

  1. Lilla gumman - stå på dig. Det var nog samma gubbe som blåskällde på mig när en 10 kilos liten hund hade korsat spåret. Om man tittade riktigt, riktigt noga, alltså böjde sig ner så kunde man faktiskt se märkena efter ett par små klor....../mor.

    SvaraRadera
  2. Föresten, hänvisa till Brunnsjöbergets spår. Där är det hund- och pulkaförbud/mor

    SvaraRadera
  3. gubbtjyv! puss julia

    SvaraRadera