18 juni 2013

Jobbe

Idag har jag jobbat.
Kul och uppfriskande, men gissa om jag saknar ihjäl mig efter dessa två, när bilden nedan kommer som mms?


Världens bästa make. Och världens bästa lilling. Herregud, jag fasar för tanken på att inte se henne mer än några ynka timmar på vardagarna. För tiden kommer, snabbare än jag vill, när jag faktiskt måste börja jobba igen. 

Jag är så himla kluven. Jag vill jobba. Jag gillar att jobba. Jag ska till exempel på en intervju i dagarna och är sjukt pepp på tjänsten. Men jag kommer som sagt sakna halvt ihjäl mig efter min lilla trotsiga trollkaramell...

Inatt jobbar maken. Så jag kommer ha både lilling och säng för mig själv.
Det blir mysigt, för då gosar hon på mig istället för att gosa på pappan och med jämna mellanrum "känna efter" med hälarna om jag ligger kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar