18 juni 2012

Fingerfärg

Idag har det varit en sådär utomordentligt bra måndag.

Fick lite sovmorgon i morse, när min älskade make och bebis gick upp och hade ensamstund.
Det räckte för att jag skulle känna mig tillräckligt utvilad för en springtur under hennes morgonlur.

Sittdelen är verkligen inte gjord att springa med. Man måste nästan stanna i kurvorna för att svänga den, och den är så tung att axlarna protesterar. Får se om det blir någon slags lösning där, för annars är det ganska mysigt att vara ute och jogga medan liten sover.


Tre kilometer blev det i alla fall (eller för den som känner till området, ett varv runt Munken inklusive kärleksstigen). Sen fortsatte jag promenera i rask takt i nästan en timme till, eftersom lillepels sov så skönt och jag inte ville väcka henne genom att gå in.

säksy ajs

Efter lunch var vi ner till babycafét och hade sångstund och fingerfärgsmålning. 

Jag skulle gärna lägga upp en bild eller två på en bebis med fingerfärg över hela sig, men hon är lite för lättklädd så ni får nöja er med att föreställa er. (Passa gärna på att föreställa er hur det ser ut med snedlugg och röd erhm.. hitlermusche efter att ha sugit lite på en röd bordskant...)

Nu matar pappan barnet med gröt.
Han ropar på hjälp.
Jag har sett barnet.
Jag låtsas inte höra...

/inte grötfejja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar