17 juni 2012

Uppsala

Idag har vi provat något nytt.

Vi har åkt tåg!


Det gick hur bra som helst. På vägen dit sällskapade vi dessutom med min hjälte till lillasyster (som cyklade Vätternrundan igår, som del två i Svenska Klassikern). 

Vi klev av i Uppsala och tillbringade en regnig men fantastiskt mysig dag tillsammans med Maria.
Tack vännen, för en toppendag!

Hemresan gick också bra. Fast tågvagnen där jag bokat handikapplats (för att vara säker på att få sitta nära vagnen) var alldeles för smal för att framföra vagn (eller rullstol för den delen heller).

Tack vare en vänlig tåggubbe och civilgubbe som hjälptes åt att lyfta vagnen över sätena för att komma fram till handikapplatsen (?) gick det ändå bra. 

Vi fick även hjälp att kliva av tåget, så det tackar vi för.

Jag måste faktiskt säga att jag är positivt överraskad av SJ denna gång.
Det kostar 5kr för barn 0-6år att åka tåg, och då ingår en sittplats till föräldern och en sittplats till barnet. 

Elsa hade alltså egen sittplats! 
(Som vi visserligen skänkte bort den här gången, men en treåring tex vill säkert sitta själv.)

Toppbloggare som jag är, tog jag såklart inte en enda bild. 
Vi skickar upp denhär istället, på nyäten, nybadad och lättnattad tågbebis.

 

Nu ska mamman lägga upp fötterna på soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar